Skip to content

Varför jag gått med i Piratpartiet

2009/11/17

Jag är en 34 årig kille som jobbar med dator saker på ett mindre konsultbolag (15-16 anställda). Jag har från ganska tidig ålder lekt med datorer och mer blev det under min utbildning på Chalmers där jag kom i kontakt olika öppna standarder och öppna programvaror.

Min väg till Piratpartiet
Jag var kraftigt mot mjukvarupatent, men samtidigt gjorde jag aldrig mera än att skriva på någon namnlista som gick runt etc. Även när pp bildades så gjorde jag inte mycket mera än att rösta på dem. Men någonstans så började jag känna att att jag ville göra en skillnad, jag kan inte vara lat hel mitt liv och hoppas att andra skall slås för mina rättigheter.

Varför kandidera?
Jag har alltid varit intresserad av möjligheten att försöka genomföra ett bra datorbaserat röstningssystem När jag sedan var allt mera inblandad i diverse diskusioner om röst system så tyckte Olofb att varför inte titta på system som bygger på slumpmässigt valda folk istället.

Detta blev för min del droppen som fick bägaren att rinna över kanske både för mig och för Olof, nu var jag tvungen att åtminstone seriöst titta på om jag kända att jag kunde kandidera.

From → Uncategorized

One Comment
  1. Jag har aldrig varit tillräckligt aktiv, aldrig gjort några större postningar eller visat upp mina åsikter i en tillräcklig omfattning före eller under valkampanjen för kunna förtjäna en plats på pp riksdagslista.

    Men jag skall försöka stödja allt duktigt folk som har kommit med på listorna i alla fall 🙂

Kommentera

